Italiaans drama

Opeens bevond ik mij op de luchthaven van Milaan. Het was een gebouw uit de jaren tachtig en ik was er bijna helemaal alleen. Dat gaf me niet meteen een welkom gevoel en dat voor een land waar ik nog nooit was geweest. Behalve dan die ene dwaling, zo een 15 jaar geleden, toen ik er mijn eerste snowboardles kreeg in Tirol. Het was mijn eerste en laatste keer Italië. Dat land heeft blijkbaar geen noemenswaardige indruk nagelaten bij mij.

In de luchthaven van Milaan was mij meteen duidelijk waarom Italië not my cup of espresso is. De enige andere aanwezigen waren ‘opgetalloorde’ verkoopsters, met teveel zonnerimpels en teveel oogschaduw. Italiaanse vrouwen knap? Toch niet na hun vijfendertigste. Ze schreeuwden luid naar elkaar en in hun GSMs. Italiaans een mooie taal? Niet als je niet van drama houdt. Maar ik hou er al over op, voor ik al die Italië-aanbidders achter mij aan krijg, met al hun drama...

Eigenlijk kon het mij niet schelen dat ik Italië voor een paar uur moest trotseren. Ik was onderweg naar Singapore. Een stad die je gewoonweg niet onberoerd kan laten. Ze trekt aan je, als een kind dat wil spelen. Ze stoot je af, als een onbeantwoorde liefde. In Singapore wordt bijna niets aan het lot overgelaten, de stad is 1 grote geöliede machine. Alles is gemakkelijk (openbaar vervoer, stipt – straten, proper, scooters en auto’s, stillekes – eten, vers en alles wat je maar wil). Er gebeurt niets in Singapore dat je van je melk brengt.

En er gebeurt van alles in Singapore dat je van je sokken blaast. Geschifte architectuur, geweldig vriendelijke mensen, een perfect geplande stad uit een boekske geplukt, een economie die draait zoals wij dat niet kennen, een échte smeltkroes van culturen.



Je moet het gezien hebben.
En zoals mijn maat Baz het zegt: "Live in Singapore once, but leave before it makes you soft." (Baz Lurhmann - Sunscreen, vrije interpretatie).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Neem ook een kijkje op www.NoMadBelgian.blogspot.com voor meer foto's en recepten!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram