Koningin Lien


Met die hele hype in Belgenland rond de kroning van het geweldig joviale vorstenpaar zouden we haast vergeten dat ook ik een perfecte koningin zou zijn. Behoren ook tot de mogelijkheden: paus, BV of politica. Ik ben namelijk een van nature perfecte wuiver. Vanop de fiets, vanuit een auto, vanop een plein,... Name it, en ik heb er zitten/staan wuiven.

Dat komt vooral omdat Aziaten heel enthousiast zijn als ze je zien. Ze zetten het op een luidkeels ‘hello’ roepen en zwaaien met hun armen alsof ze als beroep een windmolenpark vormen. Ik ben dus verplicht om terug te zwaaien en dat doe ik uiteraard met heel veel gratie, zoals het een echte Belg betaamd. Discreet wiebelt mijn hand op mijn pols en een glimlach breder dan de straat van Melakka vervormd mijn gezicht. En dat vinden die Aziaten geweldig.

En oefening baart kunst, dat weet Mathilde maar al te goed. Dus ik wuif vanuit een rijdende taxi, een slome ferry, een toeterende rikshaw (zowel de rikshaws aangedreven door een fiets als door een brommer, een mens kan niet genoeg diversifiëren), een stomende trein en een vliegtuig. Daarnaast kan ik ook wuiven vanuit voertuigen door mezelf bestuurd en/of aangedreven, zoals een brommer (ook als ik achterop zit met een backpack van 15kg op mijn rug gebonden) en een fiets. Dat vormt toch al een mooie CV met veel ervaring!


En wat dat diversifiëren betreft, ik kan ook ingehuurd worden om mee gefotografeerd te worden met je hele gezin. In Jakarta, de meest geschifte hoofdstad die ik ooit heb bezocht, kon ik het grootste plein van de stad niet eens oversteken. Beladen door horden (andere) toeristen werd ik op elke foto gesleurd, alsof ik de paus zelve was. En geloof mij, Aziatische toeristen hebben veel smartphones en fototoestellen bij zich, dus je bent wel een tijdje bezig.

Gelukkig schiet mijn gezicht niet rap in een kramp bij het heel veel glimlachen. Dat heb ik geleerd tijdens het uitoefenen van mijn consultancyjob. Keep on smiling, even if the situation you’re in, is completely absurd. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Neem ook een kijkje op www.NoMadBelgian.blogspot.com voor meer foto's en recepten!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram