Quoting Tim: Het begin van het begin...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
You prefer to read my stories in English?
Find them now on www.aboutfoodandflings.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 november 2011.
Ik ben in Kenia, Afrika. Op een uurtje verbrandt de zon mijn schouders, goed voor een paar weken aftersun smeren. De Kenianen zijn gracieus, groot en hebben een vel zwart als steenkool. Ze zien eruit als krijgers. Ze zijn krijgers, Masai. Ze kunnen heel hoog springen.

Palmbomen zorgen voor schaduw en de kokosnoten voor drinken. Het strand is wit en zacht als talkpoeder. Ik brand mijn voetzolen wanneer ik naar de oceaan stap. Het water is warm, warmer dan een subtropisch Center Parcs. Blauw ook. Hoe ver ik ook zwem, ik blijf de bodem zien. En vissen in alle kleuren, een schildpad. Hey mate!

En ik ben een hoopje miserie in al die pracht. Er is geen licht aan het eind van de tunnel. Mijn job als bedrijfsleider blijkt een ratrace. Mijn bedrijf lijkt een allesopslorpend monster. Mijn lange relatie blijkt een illusie. Ik adem in. Ik adem uit. Veel meer zit er niet in.

Ik heb boeken meegenomen naar dit paradijs. Om de tijd te doden. Om de gedachten te verzetten. Om te verstrooien. Eén ervan is The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich (Expanded and Updated) van Tim Ferriss. Het opent een deur. Een deur naar een leven dat ik nooit voor mogelijk heb gehouden. Een leven waarvan ik altijd dacht dat het onmogelijk was. En hier was een man, bijna nog een jongen, die het leefde.



Vandaag herlees ik het boek dat ik meer dan 2 jaar geleden las op een tropisch strand in Kenia. Ik kan alleen maar vaststellen dat het een gigantische invloed heeft gehad op mijn leven. Gedaan met ratraces, monsters, illusies. Welcome to the good life!

Als eerbetoon aan Tim ga ik de komende weken wat quotes van hem delen met jullie. Maar lees vooral het hele verhaal.

Lien - Living the dream.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram