A walk in the park on Sunday

Het is zondag. Het is mooi weer. En ik heb zin in een streepje natuur. Je kent dat wel... Beetje rondkijken, de beestjes observeren, wat tot rust komen. Maar deze keer wordt het geen park, of een bos, of het strand. Mijn uitstapje speelt zich af 20 meter onder de zeespiegel. Om 6 uur ’s morgens, bij 28 graden Celcius, met een duikfles en een bikini.

Mijn duikkompanen en duikgids hangen al te dobberen aan het wateroppervlak. "Kom, kom. Het is hier zalig!" Ik stap van de boot, ga kopje onder, voel het warme water rond mijn blote lichaam, kom bovendrijven en lach. Ik doe het universele duikteken voor ‘alles ok’. Mijn duikgids lacht terug. Klaar om een kijkje te gaan nemen? Ik knik. En ik lach. Let’s go!

Ik laat de lucht uit mijn vest en zak onder water. Overal luchtbelletjes. Enkel het geluid van mijn eigen ademhaling. In. Uit. In. Uit. Hoe zou mijn ochtend er hebben uitgezien als ik nu in België zou zijn? Ik lach. Het doet er niet toe.

We zakken. Ik laat mijn oren ploppen. We zakken verder. Het water is lekker warm en de beste douche die je kan nemen op een zondagochtend om 6 uur.
Mijn duikgids leidt de duik. Hij vraagt of alles ok is. ’t Zal wel!

Rechts van mij zwemt Jennifer. Amerikaanse, gehuwd met Brad, jong, knap en dikke fun. Zo een flapuit is ze boven water, zo bedeesd is ze onder water. Ze observeert, ze zwemt, ze geniet. Ik lach.

Links van mij Brad. Hij hangt ondersteboven om in een klein gaatje te kunnen piepen. Net iets te dichtbij volgens mij. Maar hij heeft plezier, neemt foto’s en zwemt van links naar rechts, van onder naar boven, op zijn rug, op zijn zij, op zijn buik en ondersteboven. Ik lach.

Recht voor mij zwemt mijn duikgids. Hij is mijn rots in de branding. Letterlijk en figuurlijk. Hij zal mij redden als ik dreig te verdrinken. Hij zal mij zuurstof geven als ik dreig te stikken. Hij draait zich om en vormt met zijn duim en wijsvinger het universele teken onder water voor "Are you ok?". 

Ik lach.

Uiteraard ben ik ok. Dik ok!   



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
NoMadBelgian doet mee aan een fotowedstrijd op Instagram. Volg mij via #dailytravelette
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram