Lost Lost in the thrill of it all


Ik zette voet aan grond en was verloren. Compleet gedesoriënteerd. Alles was anders. Dat was te verwachten. Zo’n 10.000 km van huis (dat is toch 5 keer op en af naar Spanje en iedereen die al eens naar daar gereden heeft, weet dat dat ver is!).

Ik herkende geen enkele geur op straat. Ik hoorde geluiden die mij totaal onbekend waren. Ik zag mensen in allerhande kleuren en vormen, maar geen enkele ervan leek op mij. De temperatuur gecombineerd met een gigantische vochtigheidsgraad was ondraaglijk. Ik moest gaan zitten op de koude tegels van een Hindoe tempel, duizelig en badend in het zweet. De enige gedachte onder mijn oververhitte hersenpan was: “Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?” De fysieke reactie was er één van lichte paniek.

Ik was verloren.

Een nacht en een dag gaan voorbij. Paniek wordt afgewisseld met enkele schare momenten van relatieve rust. Ik vind mijn draai in de chaos, de hitte, die andere wereld. Meer zelfs, ik voel mij goed en in mijn element.

En dan plots is er die epiphany*. Dit is het. Hier moet ik zijn. Op dit moment in mijn leven. Hier moet ik mijn tijd doorbrengen nu. Dit voelt, god weet waarom, juist.

Ik was verloren.

Dat is ondertussen dag op dag een jaar geleden. In Maleisië. Het eerste Zuid-Aziatische land waar ik voet aan grond zette. Het land waarin ik na 3 dagen wist: ik ben verloren. Sindsdien zoek ik mijn weg in dit stukje continent dat mij zo intrigeert. Vietnam, Indonesië, Thailand, Laos en Singapore. Ze zijn nog steeds een mysterie voor mij, hoewel een tipje van de sluier opgelicht werd.

Ik heb fantastische plekken gezien (en ook verschrikkelijk teleurstellende), inspirerende mensen ontmoet (maar ook zeer irritante), nieuwe passies ontwikkeld (en oude onterecht verwaarloosd), mezelf rijker gemaakt (en mijn bankrekening armer) en vrienden gemaakt (en ook moeten achtergelaten).

En wat brengt een nieuw reisjaar? Meer van hetzelfde, meer van anders.

Ik ben verloren.


Sommige liedjes duren niet lang genoeg: Lost – Frank Ocean: http://www.youtube.com/watch?v=Arw17vDiL_4

* Ik ken geen goed woord in het Nederlands voor epiphany. An epiphany is an experience of sudden and striking realization. It can be applied in any situation in which an enlightening realization allows a problem or situation to be understood from a new and deeper perspective.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Neem ook een kijkje op www.NoMadBelgian.blogspot.com voor meer foto's en recepten!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


2 reacties:

Wouter zei

Epiphany is een mooi woord maar openbaring kan als vertaling er toch mee door, niet?

Flabbergasted is nog zo'n prachtig woord.

Lienx zei

Supertoeval! Ik was gisteren met een vriend uit Nebraska nog over het woord Flabbergasted bezig. Het is één van mijn favoriete Engelse woorden. Misschien omdat het helemaal niet Engels klinkt... Waar komt dat vandaan?

Vind je openbaring niet een beetje religieus klinken? Geeft mij wat een Lourdes-gevoel.

2 reacties:

Wouter zei

Epiphany is een mooi woord maar openbaring kan als vertaling er toch mee door, niet?

Flabbergasted is nog zo'n prachtig woord.

Lienx zei

Supertoeval! Ik was gisteren met een vriend uit Nebraska nog over het woord Flabbergasted bezig. Het is één van mijn favoriete Engelse woorden. Misschien omdat het helemaal niet Engels klinkt... Waar komt dat vandaan?

Vind je openbaring niet een beetje religieus klinken? Geeft mij wat een Lourdes-gevoel.

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram