Eindejaarslijstje


Het is wat vroeg, ik weet het. Maar deze week werd ik gedwongen een lijstje te maken en dat heeft mij wat aan het dromen gezet.

Het lijstje was een overzicht van de landen die ik al ooit in mijn leven heb bezocht (voor ’t werk, voor vakantie, of welke goeie reden dan ook om België achter te laten). Dat lijstje ‘moest’ ik maken om mijn profiel verder aan te vullen op de couchsurfing website (www.couchsurfing.com als je dat niet kent en er meer over wil weten).

Dit specifieke lijstje op deze website voor reizigers is volgens mij vooral een ‘stoeferslijstje’, genre “kijk eens waar ik al overal geweest ben, ik ben écht een toptoerist!”. Klop jezelf maar eens flink op de borst.

Mijn lijstje bleek ook behoorlijk lang te zijn (Klop, klop. Op de borst. Misschien sta ik wel in de top 100 van de website. Toptoerist!) en ik zou geen ingenieur en data-analist zijn als ik er niet een klein overzichtje en tabelleke van gemaakt zou hebben. Dat heb ik dus niet gedaan. Voor wie geïnteresseerd is, mijn landenlijstje vind je terug op mijn couchsurferprofiel.

Maar dit gedwongen overzichtje deed mij natuurlijk wel wegdromen, want er zijn nog wel een aantal landen op de wereld waar ik nog nooit geweest ben (oei). Nog nooit ben ik in een land geweest dat begint met een H, J, O, Q, R, X of een Y. Alvast een geluk voor mij, want er bestaat geen land dat begint met een X (ik neem nu enkel de Engelse benamingen in beschouwing, een mens moet ergens een grens trekken).

Dus mijn eindejaarslijstje voor komend jaar:
-     Haiti, Honduras, Hong Kong, Hungary...
Of toch maar Jamaica, Japan, Jordan?


-     En verdient Oman ook geen plekje op de lijst?
-     En wat dan met Qatar (ben daar al een paar keer geland, dus misschien moet dit geschrapt worden van de lijst)?
-     Of misschien Reunion, Romania, Russia, Rwanda?
-     En Yemen mogen we zeker niet vergeten (kan ik Chandler van Friends daar gaan bezoeken).

Ik heb alvast een paar favorieten, maar alles ligt zo ver uit elkaar. En dan heb ik nog wat toppertjes die beginnen met letters die al afgevinkt zijn op de lijst. Hoe ga ik dat gedaan krijgen?

Eindejaar, horen daar geen cadeautjes bij?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Neem ook een kijkje op www.NoMadBelgian.blogspot.com voor meer foto's en recepten!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram