Phuket. Of was het nu Kuta?

Ik voel mij verschrikkelijk. Volledig leeggezogen. Energiepeil diep onder de zeespiegel. Zo gefrustreerd dat ik het op een huilen wil zetten. Ik verbijt mijn tranen, maar ze zitten klaar. En mijn vriend Joel kan het zien. Hij kijkt me aan en knikt instemmend herkennend.

We zijn klaar om te vertrekken. Hoe sneller, hoe liever.

Weg uit deze plek, die zover van ons staat dat we denken dat we abnormaal zijn. De meisjes dragen er hotpants en een roze topje. Ze hebben peroxide-blond haar en praten over hun nagels terwijl ze door een modeblad bladeren. De jongens praten over voetbal en dragen een strakgespannen T-shirt, waarin hun getrainde borst duidelijk mag pronken. De jongens en de meisjes hebben allemaal tattoos. Van dieren, van een prikkeldraad, van hun favoriete club, van hun vorig lief, van een hartje.

Zij zijn in Bali. Op een plek waar Bali met zelfs een klein beetje verbeelding helemaal niets mee te maken heeft. Op een plek waar een bomaanslag werd gepleegd enkele jaren geleden. Door extremisten die niet houden van dit vertoon. Net zoals Joel en ik. We vertrekken van zodra we de mogelijkheid hebben. Dat was ongeveer 10 maand geleden.

Vandaag word ik terug in mijn herinneringen gekatapulteerd. Ik ben in Thailand deze keer. Op een plek met dezelfde meisjes en jongens. De modebladen bevatten nieuwe kleuren, alsook de nagels. Er zijn meer tattoos te zien, alsook cellulitis. Ook hier gaan er wel eens bommen af.

En ook hier zit ik te wachten. Met een steeds dieper wegzakkend energiepeil en uitkijkend naar een taxi die mij hier weghaalt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
You prefer to read my stories in English?
Find them now on www.aboutfoodandflings.blogspot.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram