Singapore - Het zaligste eten dat het eiland te bieden heeft. En ik mag er niet aankomen.

Ok, ik val met de deur in huis. Ik heb Soft Shell Crab al in geen anderhalf jaar meer gegeten. Niet dat ik niet zou willen, amai, ik zou het elke dag kunnen eten. En ook niet omdat ik geen gelegenheid meer heb gehad, want ik ben toch een hele tijd niet al te ver van Singapore geweest. De reden is veel minder leuk... ik heb een intolerantie gekweekt voor zeevruchten. Jammer, heel jammer. Maar na nogmaals eens een nacht kruipend over de vloer van de maagpijn, waag ik mij dus niet meer in de buurt van een zeevrucht of een schaaldier (scampi blijven voorlopig nog een eenzame overlevende van mijn intolerantie). 

Salukes krab, goodbye oesters, dag kreeft,
tot-nooit-meer kreukels, salukes mossels,....
Ik hoef je niet uit te leggen dat mijn hart bloedt
terwijl ik deze opsomming maak, he.

Enfin, maar ’t is niet omdat ik geen krab meer kan eten, dat ik jullie het plezier moet ontzeggen natuurlijk. Dus vandaag stel ik soft shell crab voor. Ik heb dat voor het eerst gegeten op mijn allereerste trip naar Singapore. Die stad staat niet echt bekend voor veel signature dishes, maar soft shell crab is er wel eentje. Ik ging het eten aan de waterkade, in een lekker toeristisch expatkot. Dat was ook achteraf aan de rekening te merken. Mijn vrienden Kris en Ilse, die toen nog in Singapore woonden, hadden mij de plek aangeraden en ik moest ze al snel gelijk geven eens ik dat beestje op mijn bord zag verschijnen. Zalig donkerrood van kleur, geen sauzen en toestanden, puur natuur.

Maar wat vooral zalig is aan soft shell crab dat is, wel, dat de schaal zacht is. Je eet dus het hele beest op, inclusief alle schalen, het pantser, de poten. Geen gedoe dus met openbreken, uitzuigen en prutsen. Gewoon lekker alles in het mondje. Ik was fan van het eerste uur.



Voor de geïntrigeerden onder jullie, hier is hoe moeder natuur ons het godsgeschenk van de soft shell crab heeft gegeven: een krab verandert al eens van pantser. Het oude wordt afgegooid en er wordt een nieuw pantser aangemaakt door de krab. In die groeiperiode is het pantser nog niet volgroeid en volhard. Het is dus zacht en eetbaar. Het vraagt veel vakkennis om een krab op het juiste moment te vangen, zodat ze kan geserveerd worden als soft shell crab.


Ik denk niet dat je dit bij ons in Belgie kan vinden, maar suggesties van de kookkenners onder jullie zijn meer dan welkom. Want als je het in Belgie kan kopen, dan loont het zeker de moeite om dat eens op je eigen bordje te toveren!

1 reacties:

PAK RUDI zei

Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di ��PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL��

1 reacties:

PAK RUDI zei

Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di ��PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBAL��

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

Stay tuned. Subscribe.

@NoMadBelgian on Instagram