Een sucker for love. Dat ben ik en ik ben er fier op.

Een paar weken geleden kon je me gniffelend terugvinden in een minibusje van Houeyxai in Laos naar Chiang Mai in Thailand. Die tocht was een onverwachte wending in de reisplannen, die mij normaal gezien verder door het noorden van Laos zouden leiden. Maar een bijna vervallen visum en een aankomend regenseizoen waren acceptabele drogredenen om via Thailand naar Maleisie af te zakken. 

Het was echter de werkelijke reden van mijn reiswending die mij deed gniffelen in dat busje. Ik ging naar Tioman om een misschien, mogelijks, ooit, wie weet, potentieel lief terug te zien. Hij, laten we hem ‘het potentieel’ noemen, had besloten om voor een maand naar Australië (dat verdomde land toch altijd!) te vertrekken en dus had ik besloten dat we elkaar zeker nog moesten zien voor zijn vertrek. God weet welke vreemde kronkel in mijn hoofd mij dat deed besluiten. Maar ik ben natuurlijk een grote fan van de liefde, en vooral van die met de minste toekomst.

Dus ik richting Tioman om die knappe Maleisiër, die zó met mij had geflirt een aantal weken eerder in een bar in Kuala Lumpur (waar het potentieel een prachtige versie van ‘Ain’t no sunshine’ zong. I know, I’m a sucker for love :-)), nog eens diep in de ogen te kijken voor zijn aftocht. De gedachte aan wat zou komen, deed mij gniffelen, maar vooral het feit dat ik het eigenlijk belachelijk vond van mezelf om mijn reisplannen daarvoor om te gooien.



“Zie mij hier zitten. Zo graag gezien willen worden dat ik er een paar duizend kilometer voor omreis. Belachelijk lijkt mij, toch voor een dertiger.” Maar ik zag er wel de humor van in en diep vanbinnen had ik het gevoel dat dit avontuur weer eens geheel niet volgens plan zou verlopen.

Nog geen 12u later bleek mijn binnenste gelijk te krijgen (note to self: ik moet meer vertrouwen op mijn binnenste dan op mijn verstand!) toen ik de reden kreeg meegedeeld waarom het potentieel naar Australië ging. Iets met lange afstand, relatie, herbekijken, ofzo. 

Relativeringsvermogen is een belangrijke eigenschap om te hebben als reiziger.

~~~~~~~~~~~~

0 reacties:

0 reacties:

 

5 reasons to get the newsletter

1. you don't need to surf to this website
2. it's free
3. your personal details are safe
4. you know first about all the new adventures
5. you don't like, unscribe with just 1 click

@NoMadBelgian on Instagram